Blogger templates

Photobucket

Sunday, February 13, 2011

Selena Vs Jenifer Lopez...Penyanyi Amerika/mexico mati Ditembak


Tetiba lak pagi ini bila aku dengar lagu Selena nie teringat kat J Lo & al kisah disebalik citer mereka ini...
Aku rasa J Lo korang kenal lagi la kan...tapi Selena ramai tak kenal kot...kot laa...

Selena atau nama panjang dye Selena Quintanilla Perez lahir pada 16 April 1971 merupakan warga Mexican American berkerjaya sebagai penyanyi yang amat popular pada zaman itu..

Lagu dye smua best2 dan dye juga merupakan penyanyi didik kan ayah dye sendiri..dan ahli kumpulan dye jugak merupakan adik-beradik dye sendiri..


Mana yang penyanyi latar,pemain drum malah gitar pon smua adik-beradik dye...dyeorang nie memang background family semua penghiburlah..

Selena merupakan yang bongsu dalam keluarga dan dilatih untuk lincah diatas pentas sejak kecil agi..so dye nie kalo buat persembahan siap dengan menari sekali laa..tarian dye direka sendiri oleh beliau..

KISAH TRAGIS BERMULA...pada awal tahun 1995 salah seorang ahli syarikat yang bernama Yoland yang juga merupakan president Fan Club Selena telah mengelapkan wang dari Fan Club Selena dalam jumlah yang agak besar.Selena dan ahli lain telah memecat Yoland tanpa melaporkan beliau pada pihak polis.

Selepas tiga minggu kejadian tersebut Selena telah dihubungi oleh Yoland untuk bertemu di Hotel Day In di Corpus Chisti pada pagi 31 March 1995 untuk menerima dokumen kewangan. Selena mendapati masih ada dokumen yang hilang tapi Yoland menafikannya dan menceriakan dye telah dirogol semasa di Mexico.

Selena membawanya ke Hospital untuk mendapatkan bukti mengenai hal tersebut dari doktor dan doktor mengesahkan tiada kejadian rogol yang menimpa Yoland.. Mereka kembali ke Hotel dan Selena meminta Yoland dokumen yang hilang itu agi.

" YOU CAN'T BE TRUSTED ANYMORE" Selena berkata pada Yoland. 11.45 pagi...Yoland telah melepaskan tembakan ke arah Selena dan terkena pada bahunya. Selena cuba melarikan bilik menuju ke ruangan utama Hotel. Pekerja Hotel yang melihat keadaan Selena segera menghubungi 911 apabila Selena jatuh rembah di lobby Hotel.

Selena telah dibawa ke Hospital dan meninggal dunia pada jam 1.05 ptg akibat kehilangan banyak darah dan terputus akteri bahu kanannya.10 jam kemudian Yoland telah menyerah diri pada pihak polis. Berita Selena ditembak menyebabkan ribuan peminatnya berkumpul di Hospital,ada yang menangis dan berdoa..

Kematiannya membawa kehilang besar bagi peminatnya..selang dua minggu kematian merupakan ulang tahun kelahirannya yang ke 24. Pada hari ulang tahunnya ribuan peminat telah ke kuburnya menberi bunga sebagai tanpa ingatan dan penghormatan

Mesti korang tak paham apa kaitannya dengan J Lo kan kan kan? J Lo telah memainkan watak Selena dalam Movie Selena yang di arahkan oleh Gregory Nava. Tayangan ini mendapat sambutan malah mempopularkan JLo. Dalam movie ini juga suara Selena yang sebenar digunakan dan semua persembahan pentasnya ditayangkan sekali. 

Memang best giler time aku tengok citer ini time tue umur aku 12 13 tahun time tue astro tayangkan citernya..memang lagu dye best jalan citer dye dari dye kecik,remaja,jadi penyanyi terkenal,berkahwin dengan pemain gitur sampai kematiannya..sedih la gak time tue...

So kepada korang tang berminat nk tengok try google cari movie nie memang best..tak pon nt aku dapat link dye aku letak kat blog ni nanti k!! 

Bubye...Wassalam...