Blogger templates

Photobucket

Wednesday, November 16, 2011

Nak Hemster!! Siapa boleh BAGI saya???

Akhir2 ni aku berminat pulak nak bela hemster  tak tahu kenapa maybe kesunyian  yang melampau tak pon tekanan kerja   yang nak buat aku nak membebel dekat binatang, sebelum ni sepit & n'rol jadi mangsa aku tapi sekarang dyeorang duduk kat kampung, jauh pon nak jumpa pon jarang2. Rindu kat dyeorang  .

Aku selalu nampak kat pasar malam ada orang yang buka kedai jual binatang peliharaan ini, ada jual ikan , arnab tapi paling menarik minat aku hemster la. Sebabnya, kalau aku bela ikan..dekat umah abang sepupu aku sekarang ini dah ada ikan, lagipun bela ikan mana boleh korang nak belek, nak belai ikan tu..tengok  jelah dalam akurium tu. Kalau bela arnab pulak aku nak letak kat mana ?? dah la umah kautes, tak ada laman sendiri. Nak letak dalam umah?? amik ruang  besar kot, ag satu bau busuk nanti dah la tahi dye bulat besar2..cepat bau busuk!! memang tak la..nak bagi dye lepas dalam rumah memang tak boleh!! Nape tak bela kucing jawapan aku senang jer..sebab aku nie.. hehe..xadalah bukan benci kucing okeh!! tapi aku tak tahan dengan bulu kucing bila time gugur...aku memang tak tahan.

That why aku choose hemster!! dye kecik dan tak memerlukan ruang yang besar dah aku boleh letak dye dalam bola mainan untuk biar dye bebas dalam umah..

Nak color macam nie!! dapat permission pon tak tahu ag la.. :(