Blogger templates

Photobucket

Monday, October 11, 2010

Why Girl takut kawin..

Huhu...mcm mn aku terpikir nk buat entry nie. Kalau korang perasan la couple2 yang korg jumpa tue nk kata 100 % siyes nk pikir bab kawin nie aku rasa mean2 jer kot..kecuali mereka2 yg sudah mempunyai life yang stabil itu aku caya la dyeorg dah pikit nk berfamily..

Berbalik kepada topik asal yer, selepas kaji selidik dan pendapat yang aku dapat ini antaranya...

1. Sbb susah nak cari lelaki yang beriman. takut yang ada hanya kulit ajer pas kawin rupanya mat pit n bla..bla..
2. Sbb x pandai masak
3. Takut x dapat capai cita2 dalam kerjaya
4. Sbb belum bersedia n tak percaya pada diri sendiri
5. Sbb takut saham jatuh
6. Takut terkongkong pas kawin
7. Sbb tak tahu nak buat pilihan (Ramai Boyfriend) 


Huiii....tapi mejoriti smua2 dalam kategori ni akan yesal yelah.. Memang logik kalo trauma takut pas kawin laki korang berubah ker. Time bercinta,sampai lautan merah i sanggup renang u!dah kawin minta tolong buang sampah pon mcm hampeh..xnk.

Dah nama pon kitar idup..idup tidak selalunya indah kalau bukan kita cuba wat perubahan dalam hidup itu. Kalau korang takut mcm itu nape awl2 korang xreject jer..xyah bercinta. Orang ada boyfren korang pon nk ada boyfren pas tu wat bkn2 lum kawin ada yang sesetengah itu sampai bunting.

Itulah sebabnya kita ini ada agama pilih calon suami tue berdasarkan agama, jangan nk sebat pakai mamat tue hensem jer korang rembat. Dalam islam itu sendiri cukup lengkap pilihlah pasanganmu berdasarkan 4 sebab :
  • Agama
  • Baik akhlaknya
  • Harta
  • Rupa
Mesti korang akan cakap macam nie kan? sebelum itu mmg laa korang tgk semua baek jer pijak semut pon xmati nt dah kawen bukan kata semut pijak gajah pon mati yelah..bru nampak belang pasangan korang kan.

Itu korang kena pikir balik nawaitu korang sendiri la..korang nk kawin kerana apa dah mengapa. Tapi paling penting korang nawaitu korang dengan Pencipta kita. Kalo korang kawin kerana DIA insyaallah dia akan perlihara korang.

Korang pikirkan laa yer..Sekian..