Blogger templates

Photobucket

Tuesday, October 19, 2010

Mistik tapi Benar..!!

Entry aku kali ini mengenai dunia mistik..aku tengok kat wayang sekarang citer hantu ini memang hot & spicy sampai tahap rasa director2 kat dunia ini xnak wat citer laen ker....

Majoriti citer yang difilemkan itu berdasarkan kisah benar itu lagi menaikkan jumlah penonton yang fanatik untuk menonton..yelahkan nk jumpa sendiri pon xberani tengok wayang citer hantu pon jadilah dapat feel suasana yer tak..

Ada sesetengah dari kita memang tak percaya wujudnya makhluk halus nie. Apa barang nak percaya karut marut ni..hantu2 nie..dunia dah moden laa hantu pon tak berani nk muncul kat dunia kemodenan ni... ( mana tak yer perangai manusia skrg hantu pon kalah dah..tugas iblis & setan menyesatkan..kaum manusia pon dah terlebih dari sesat, mmg la iblis setan pon steady tgk kaum kita)




Berbalik dari citer kita tadi..dalam Al- Quran pon ada sebut tentang mensyahihkan keberadaan mereka dikeliling kita..
(Iblis) berkata, kerana Engkau telah menghukum aku sesat, aku benar-benar akan menghalang mereka dari jalanMU yang lurus. Kemudian aku akan datangi mereka dari muka dan dari belakang, dari kanan dan kiri mereka. Dan Engkau tidak akan mendapati kebanyakan daripada mereka bersyukur.


Korang jangan kata la dunia moden ini tak ada la mistik2 nie...sampai sekarang pon masih ada yang mengamalkan susuk untuk cantik, mintak tolong bomoh untuk menaik kan perniagaan dan tak kurang gak menjatuhkan orang lain untuk kepuasan diri atau dengi atas kejayaan orang.

Korang perasan tak kebanyakkan hantu mesti pompuan..korang ada tgk hantu lelaki. jarang sesangat la korang nak jumpa..kalo ada pon budak2 laa..kalau ada citer pasal hantu laki korang roger aku. Nak gak aku tengok hantu laki kisahnya macam mana lak..kalo hantu yang sekarang nie pompuan kena rogol then dibunuh..

So..korang fikirkan2 la sendiri yer..janji jangan ikut jejak syaitan or kawan dengan iblis ni dah la yer...kat dunia mungkin kita rasa nikmat tapi mati kita korang sendiri tak tahu azab yer...aku pun mengingatkan diri ini juga...