Blogger templates

Photobucket

Wednesday, April 27, 2011

Test Kereta!!! (^_^)

Tempat : Komuniti Dinamik
Masa : 8 pagi

Semua calon sudah berdebar menanti pengawai untuk diuji. Suasana still riuh coz masing berborak untuk melepaskan ketegangan dalam kepala dan hati. Mana tak yea hujan lebat merisaukan kemahiran masing2.yang pernah belajar dalam hujan dan pelbagai cerita tentang pengawai penguji, ada kata ini baik sikit boleh relax jer misai je macam, ada pulak ini nampak muda maybe tak tegas sangat kot dan ada juga yang macam sure banyak calon fail coz tengok muka pon dah tahu. Tak lama kemudian seorang pengawai bersuara :
: Okeh! Memandangkan hari ini hujan tak kan kita nak tangguhkan ujian kita. Nanti time korang semua ada lesen sure2 kalau pergi dating,hujan pon korang sanggup redahkan ,mana yang bekerja nak bawa kereta tak kan, tak nak pergi kerja kalau hari hujan kan..

Tiada suara gelak yang kedengaran hanya senyuman menjadi sahutan kepada kata2 pengawai tadi..masing2 memang tengah nervous..aku hanya mampu..
: Okeh! semua boleh bergerak ke kawasan ujian bukit dahulu..nanti semua calon bermula dengan bukit kemudian terus ke side parking dan 3 penjuru.

Semua calon bergerak dan seorang demi seorang diuji..giliran aku yang paling ke 5 last,bertambah mana tak yea tengok calon yang gagal itu yang payah kalau jadi orang last2 nie..

Sampai giliran aku..cikgu wish good luck jangan nervous2. Masuk jea kereta aku cuba tenangkan diri.. selawat banyak2 dalam hati moga2 semuanya lancar. Radio yang dipasang aku buka kuat sikit bagi hilangkan takut. Bunyi jea wisel aku memulakan pemanduan..
yes!! bukit lepas.. yes!! side parking pon lepas.. sekarang 3 penjuru lak... dengan berhati2 aku memandu... Alhamdulillah..Yes!! lepas..

Ujian seterusnya adalah jalan raya seperti anda yang pernah ambil lesen sedia maklum mesti tahu kalau belajar jalan raya mesti ada dua jalankan iaitu A & B. Jalan B aku fail..memang tak ingat langsung coz jarang dapat belajar kat jalan tue alasannya hari isnin dan khamis jalan itu ada pasar, aku lak selalu belajar pada hari berkenaan.. tambah2 buat aku takut ada calon dah fail coz lupa jalan huru-hara aku cari cikgu untuk ingatkan aku jalan yang hanya aku lalu dua kali jer.. haaaaa!!!!
: Calon 25 masuk! dalam hati hanya mampu 'Ya Allah permudahkan urusan hambaMu'.. tengok muka pengawai itu pon aku dah bayangkan.. .

Okeh mulakan permanduan dengan selamat macam mana pon muka dia tetap manusia juga.. Chaiyok!!!!

Korang tahu apa pengakhiran yer... FAIL!!!! gara2 tak tukar gear 3 semasa dalam kawasan perumahan..aku guna gear 2 jer.... sedih pegawai tue bawak kereta balik...

Aku tak nak amik lesen kereta lagi!!! xnak2!!!