Blogger templates

Photobucket

Tuesday, May 3, 2011

Suami yang Sempurna

" Saya janji tak akan tinggalkan awak " itu janji kita..sehingga kita bergelar suami isteri semuanya indah sangat.. sayang jadi isteri yang cukup sempurna pada dasarnya tiada isteri yang setanding sayang dalam hati saya..

Sudah setahun kita bersama tapi masih tak dikurniakan zuriat sendiri, satu hari sayang ajak jumpa doktor untuk buat pemeriksaan kesihatan. Doktor mengesahkan sayang tak boleh berikan saya zuriat. Hati saya luluh sangat bukan kerana berita itu tapi melihat sayang menitiskan airmata kecewa. Saya tahu hati sayang lagi luluh hancur, saya hanya mampu memeluk sayang dan katakan " sabarnya sayang.."

Lama sayang mendiamkan diri kerana kecewa walaupun sayang ukirkan senyuman, saya tahu sayang lakukannya untuk saya. Sayang tetap jalankan tanggungjawab sayang sebaiknya..bagi saya sayang tetap sempurna walaupun rumah kita tak diserikan dengan tangisan anak2..sayang tetap sempurna. Saya tak pernah sebut hal anak dengan sayang sebab saya tak nak lihat sayang menangis.

Sayang cadangkan sayang sibuk dengan kerjaya untuk lupakan kesedihan sayang...sejak itu saya lihat sayang epy sangat2.

Satu malam saya terlihat sayang menangis..saya tanya sayang kenapa? tapi sayang tak jawab.. sayang hanya menangis teresak-esak. Sayang cakap " Ayang hanya rasa nak menangis puas2".

" Abang ayang pregnant!! " itu jeritan sayang paling gembira sekali.. Muka saya masa itu blur tapi hati tetap bersyurkur. Kita dikurniakan cahaya mata..sayang bagitahu sayang jalankan rawatan untuk membolehkan sayang mendapatkan anak. Saya bangga dengan sayang kerana sememangnya sayang seorang yang tak akan putus asa..

Sembilan bulan kita menanti kelahiran yang benih cinta yang kita semai hampir 5 tahun kita bersama. Melihat sayang siang malam bangun untuk sujud kepadaNYA, menambahkan rasa sayu dalam hati lelaki yang begitu bertuah memiliki isteri solehah..

Jam1 pagi sayang kejut saya mengadu sakit..tiba masa untuk sayang melahirkan, saya panik time itu tapi sayang tetap tersenyum dalam sakit..sayang tetap tenangkan abang. Sayang cium tangan saya.." Abang tenang..."

Masa dihospital saya cemas sangat..sudah tiga jam sayang didalam bergelut dengan nyawa untuk melahirkan anak kita. Lampu merah dibilik operation sayang terpadam..doktor keluar..saya cemas melihat senyuman terukir pada bibir doktor menenangkan abang. "Bayi anda selamat"

" Alhamdulillah..bagaimana isteri saya? " tanya saya. " Isteri awak nak jumpa awak " dalam nada sayu doktor menjawab. Saya terus mendapatkan sayang..sayang tersenyum hamba tapi tetap manis..dalam rakulan sayang anak kita. "Abang azankan anak lelaki kita.." pinta sayang. Saya amik anak kita dengan senyum pada sayang..dan azankannya..dan berikan pada nurse yang ada disitu.

Tapi melihat sayang saya sayu..saya berpaling pada doktor yang ada disitu..dia mengelingkan kepala. Airmata saya menitis ketika itu..sayang pegang tangan saya.. "Abang maafkan saya..jaga anak kita.." dalam nafas tersekat2.. Saya bisik ditelinga sayang
'lailahaillah.."sayang ikut dengan nafaz tersekat..akhirnya...

'Assalamualaikum..abang maafkan sayang tak beritahu abang hal ini. Risiko untuk sayang melahirkan anak memang tinggi tapi sayang nekad kerana ajal maut jodoh pertemuan di tanganNYA. Abang suami yang cukup sempurna sentiasa ada disisi tak kira waktu malah abang tak pernah buatkan sayang terasa kurang. Terima kasih kerana menjadi sahabat dan suami yang sempurna. Ahmad Dani yang bermaksud dekat menjadikan cinta kita selalu dekat dengan cinta hakiki kita..jagalah anugerah Tuhan ni..

Dari cinta isterimu...'

Surat sayang akan saya menjadi penghubung kekuatan hati ini .Sehingga hari ini sayang tidak ada gantinya...terima kasih sayang..terima kasih untuk cinta dan segalanya...