Blogger templates

Photobucket

Tuesday, November 9, 2010

Perempuan EGO!!

Masih segar dalam ingatan pertama kali aku kenali dia, hanya bermula dengan pergaduhan dan gurau senda. Perkenalan yang hanya di laman chatting akhirnya berakhir dengan perjumpaan. Dua mata saling bertentang akhirnya jatuh ke hati masing2.

Dia sungguh penyabar, pada mulanya aku sangkakan dia hanya cantik pada rupa tetapi tidak cukup dengan sikapnya tulus yang membuatkan dirinya begitu mudah untuk dibuli. Aku seorang yang lebih mudah mengunakan ayat pendek apabila bercakap tapi dia memang suka bercakap malah gemar menerangkan sesuatu perkara itu hingga aku paham.

Satu lagi sikapnya yang mengejutkan aku, dia cukup gemar shopping teruatamanya kasut/selipar. begitu banyak kasut/selipar yang dibelinya hanya satu dua yang akan dipakainya berulang-ulang.Kalah aku yang perempuan ini, aku memang tak gemar shopping bagi aku cukup sekadar untuk keperluan. Tapi aku tetap seronok melayan karenahnya dalam hati sentiasa senang disisinya.

Lagi satu yang menariknya dia pada aku adalah dia seorang yang amat memikirkan masa depan malah dia sangat rajin bekerja walaupun tempat kerjanya bermasalah dia masih menjalankan tanggungjawabnya sebagai pekerja. Dia cukup ikhlas dalam kerjayanya walaupun adakalanya dia penat dan aku sering memarahinya kerana terlalu kuat bekerja namum dalam diam aku amat kagumi sikapnya itu cuma aku terlalu ego untuk tunjukkan padanya.

Aku perempuan yang cukup bertuah kerana dapat menabat hatinya, aku tidak pernah berhenti mensyurkuri apa yang Tuhan berikan pada, walaupun aku sering diuji olehNYA.Aku mengidap penyakit kanser saraf. Adakala aku sering merungut kenapa aku begini? kenapa aku tidak seperti yang lain? semua itu sering aku persoalkan dalam keadaan marah, namun satu hari seorang sahabat menyedarkan aku. Apabila manusia itu diuji itu bermakna Tuhan amat menyayangi hambanya itu. Sejak dari itu aku melihat duniaku dalam pandangan yang berbeza.

Kini dia anugerahkan aku insan bernama kekasih menyayangi dan menyintai aku sebaiknya, malah sering mengingatkan aku akan batas2 pergaulan kami. Kerana bagi kami hubungan ini direstui kedua keluarga kami.

Dua tahun berlalu, aku semakin parah dengan sakit yang aku tanggung namun disampingnya aku masih tersenyum tanpa membuatkannya curiga. Aku ingat lagi dia pernah menangis melihat aku terlantar sakit dihospital, sejak dari hari itu aku berjanji untuk tidak membuatkannya sedih melihatku. Maaf sayang bukan tujuanku untuk menyembunyikan semuanya tapi hati ini hanya ingin kenangan manis yang akan kau ingati kelak.

Dia sememang lelaki yang baik, walau apa pun keadaanku dia akan setia disampingku. Aku ingat lagi setiap pemberiannya, walaupun hanya memberikan aku aiskrim bagi aku semua itu tiada nilainya. Kini aku terlantar sakit sekali lagi tapi kali ini aku berjauhan dari, seperti biasa setiap kali dia pulang dari kerja dia akan menghubungiku untuk bertanya khabar hari itu. Aku akan menjawab seperti tiada apa yang berlaku padaku. Maaf sayang aku tipu..ayat ini akan selalu terlafaz dalam hati.

Kini setiap detik,saat,minit, jam penghitung kepada segalanya..malah kini ketika dirimu membaca warkah ini aku sudah tidak disampingmu..sayang, aku mohon ampun untuk segala pembohongan kerana hingga akhir hanyat aku masih ego untuk menceritakan segalanya. Dalam pada gurau senda kita kau sering mengalah membuatkan aku kagum dengan kesabaranmu, dikala sayang penat tapi masih melayan karenah aku, aku menyimpan rasa bersalah yang teramat sangat pada sayang, disaatkan sayang bertanya sama ada aku sayang pada dirimu? dan aku menjawab tidak sebenarnya hati ini teramat bersyukur dalam menyintaimu..

Kenanglah aku sebagai insan yang pernah membahagiakan sayang bukan memberi kepahitan untuk melepaskan aku pergi, kerana kita hanya milikNYA....